iklan2

Followers

Thursday 5 July 2012

Hudud dan Akidah Islam

Bila seseorang muslim mengucap shahadah...sewajarnya muslim itu meletakkan Al Quran dan Assunnah melebihi segala2nya...meletakkan hukum islam sebagai hukum tertinggi adalah salah satu akidah yang wajib dipegang oleh setiap islam..bagaimana yahudi merancang untuk menjatuhkan khalifah othmaniyah seterusnya mengantikan undang2 islam kepada undang2 sekular yang diterajui oleh Mustafar Kamal Ataturk terlalu jelas dan wajib disedari oleh setiap umat islam. 



yahudi telah membawa idologinya dalam bentok demokrasi, komunis, sosialis atau liberal seharusnya menyedarkan umat islam, betapa pentingnya hudud untuk memakmurkan sesebuah negara. cuba anda semua perhatikan, bagaimana setiap negara umat islam dilanda perpecahan, persengketaan dan semangat kenegaraan masing2 sehingga menghapuskan roh ukhuwwah islamiyyah yang wajib ada dalam setiap jiwa kaum muslimin.

Usaha yang dicetuskan untuk mengembalikan hukum Al Quran ini tidak sewajarnya di perlekehkan kerana hanya inilah jalan penyelesaian untuk memastikan ummat islam kembali disegani di mata dunia..jangan sempitkan pemikiran anda untuk hanya memikirkan tentang Malaysia. Fikirkan bagaimana kita ingin menyatukan seluruh ummat islam dunia dibawah satu khalifah yang terbukti telah berjaya mensyumulkan 2/3 dunia..kajian sejarah dunia telah mengiktirah pemerintahan islam adalah satu2nya pemerintahan yang sempurna.

Untuk mencapai matlamat itu, ummat islam wajib memilih pemimpin yang memenuhi kreteria yang gemilang.hanya beberapa buah negara didunia yang mempunyai pimpinan yang gemilang ini. seumpama Mesir dan Turki yang mempunyai pemimpin yang kuat berpegang pada ajaran islam dan tidak goyah untuk berhadapan dengan yahudi Amerika dan sekutunya..

Pemimpin yang hanya mementingkan kuasa dan tidak mampu menunjukkan contoh teladan yang baik sewajarnya ditumbangkan




















dan diganti dengan pemimpin yang mampu melaksanakan diinul islam..moga malaysia menyulusuri jejak Mesir dan Turki untuk memiliki pimpinan yang berwibawa..Moga Allah bersama2 rakyat yang ikhlas ingin melihat Malaysia dibawah kepimpinan ulama'.. 



Ya Allah, Kurniakan kami pemimpin yang mampu untuk membimbing kami kearah menegakkan dan mensyumulkan agamamu..Aminn...











1 comment: