iklan2

Followers

Thursday 5 July 2012

Agama, Fitnah, Nafsu dan Kemanusiaan

Peredaran masa sungguh pantas berlalu. Kebangkitan Islam, kejatuhan, perpecahan dan sinar kesedaran saling silih berganti. Agama, fitnah, nafsu dan kemanusia saling bertingkah untuk merajai hati manusia.

Kuasa dapat membutakan hati manusia, fitnah dapat meretakkan ukhuwah ummah, nafsu menjatuhkan nilai kemanusiaan dan Agama dapat membimbing segala kekhilafan dengan panduan dan pentunjuk yang diwahyukan oleh Robbul Jalil dan wasiat keramat kekasihnya. 

Cukup jadi Mat Jiwang, Aku terus panas tgk gambar kat bawah ni:



"Tangisan seorang ibu ini mampu untuk menunjukkan betapa seksanya jiwa dizalimi oleh pemerintah yang rakus meneguk kuasa. ISA walaupon dimansuhkan tapi masih lagi beroperasi..RAKYAT yang xbersalah masih lagi dikurung dan dinafikan haknya sebagai rakyat yang merdeka. Adakah kita betol2 merdeka?? atau penjajah telah meninggalkan baka barunya untuk terus kekal berkuasa"


aku nak wat blog ni nak komen pasal apa yang terlintas kat kepala aku. yang bertentangan dengan ilmu yang aku ada, n serba sedikit luahan hati seorg rakyat yang ikhlas menkritik krajaan..

kritikan membina dapat menjadikan negara lebih berdaya saing dan berkualiti.

1 comment: